به قلم: محمدحسین بهمنی

 

تی ای: تیچر اسیستنس ها یا همون تی ای خودمون، همونطور که از اسمشون معلومه، قراره دستیار استاد تو ارائه ی درس به دانشجو ها باشن. اصولا تی ای ها سه دستن: یه دسته اونایین که تو زمین دانشجو ها بازی می کنن و واقعا دانشجو و یادگیریش براشون مهمه. یه دسته اونایین که تو تیم استادنو کمر بر له کردن دانشجو بستن. معمولا هرچی هم بهشون بگی، بهت میگن چیزی که نکشتت قوی ترت می کنه. یه دسته ی دیگه هم هستن نه استاد براشون مهمه نه دانشجو، فقط ریکام میخوان (ریکام: ر.ک. به همین لغت نامه)

ریکام: ریکام چیزیه که تو اپلای کردن کمک می کنه.

نحوه ی گرفتنش هم این طوریه که شما یا تی ای یه استاد میشید یا تو ازمایشگاهش کار می کنید یا ... ، بعد استاد یه چیزی به پاس قدردانی میده بهتون به نام ریکام که میتونید برای اپلای به رزومتون اضافش کنید. (البته میدونم که هیچکدوم قصد اپلای ندارید!!)

لود: به فشار و بار یک درس لود آن درس گفته می شود. معمولا لود به دو روش تابش و مالش به دانشجو اثر می کند. در تابش، انتقال لود از طریق تی ای صورت می گیرد و استاد (منبع لود) در فاصله از دانشجو قرار دارد. اما در روش مالش، استاد هم به نوبه ی خود از خجالت دانشجو در می آید.

 

ایونت: از هرچه بگذریم سخت ایونت خوش تر است!

ایونت یه چیزیه که با گوشت و پوست و استخون و عضله و زردپی و خلاصه کل وجود یه کامپیوتری آمیخته می شه. اینطوریه که هر از چند گاهی چن نفر با مقاصد مختلف و در موضوعات مختلف اقدام به برگزاری رویداد هایی می کنن. بعضی اوقات تو قالب کارگاه، بضعی اوقات سخنرانی، بعضی اوقات مسابقه و بعضی اوقات هم ترکیب اینا! خلاصه یه بستریه که بچه ها توش می تونن رشد کنن (البته قرار بوده که بستر رشد باشه، این که چقد موفقه تو این زمینه، محل بحثه)

 

استف: به همونایی که تو بخش ایونت گفتم هر از چندی دور هم جمع میشن و یه رویداد برگزار می کنن، میگن استف اون ایونت. حالا اهداف از استف شدن هم متفاوته. یکی دنبال گسترش روابطشه، یکی برا غذا اومده، یکی برا تیشرت و پک یادگاری و این حرفا، یه عده ی معدود هم [که از جای معدود تغذیه میشن] برای یادگیری و ارتقا دانش و توانایی اینا استف میشن.

 

سال بالایی: بیشتر از توضیح اینکه سال بالایی چیه، بهتره به کاربرد هاش بپردازیم. سال بالایی ها کلا می تونن خیلی کمکتون کنن. تو درس، تو انتخاب واحد (رجوع نکنید به لغت نامه، اینجا نیست توضیحش. باشه هر وقت وقتش شد عمین سال بالایی ها میگن بهتون چیه)، تو کار و خیلی چیزای دیگه میتونن از سال بالایی ها مشورت بگیرید. برای رفاقت و دوستی هم که اصلا حرف ندارن! کلا خوبه باهاشون در ارتباط باشید، حال میده!


 

اکواریم: از در دانشکده که وارد میشید، سمت راستتون یه اکواریم بزرگه که توش یه وال ابی و یه مار ماهی ٢٠٠ ساله زندگی می کنن. شوخی کردم (میدونم بی مزه بود).

سمت راستتون دو تا اتاقه که اتاقای شورای صنفی و انجمن علمی دانشکدن. ازشون میشه به عنوان اتاق جلسه استفاده کرد، شارژر گرفت. کاربرد زیاد دارن ولی من به شخصه نمیدونم چرا بهش اکواریم. سال بالایی های ما می گفتن اکواریم، ما هم برای اینکه ضایه نباشیم میگفتیم اکواریم، شما هم بگید اکواریم!


 

سال مط: تو افسانه ها میگن طبقه ی هشت دانشکده یه جایی هست که بهش میگن سال مط (ما که نرفتیم تاحالا). سال مط کوتاه شده ی سالن مطالعه هستش و محلیه برای تجمع خر خوان ها و رنک ها. این اسم گذاریش هم نشون میده کامپیوتری ها از اول ادمای خسته ای بودن!