به قلم: بچه‌های دانشکده
بعد از متن «هیس دخترها مهندس نمیشوند» در شماره‌ی قبل، تعداد زیادی بازخورد از تجربه‌های شخصی دختران دانشکده گرفتیم. رایاجیک رایانش شماره ۱۲ به تعدادی از این بازخوردها اختصاص دارد!
در ادامه مطلب می‌توانید تعدادی از آن‌ها را بخوانید.

من ۳.۵ ساله توی یه شرکتی هستم و کلی از کارها مسوولیتش با من بوده بعد طرف دو روزه اومده شرکت در راستای معرفی تیم گفته یه دختر هست که اون هم زن رییس شرکته!

------------

بارها شده توی جمعی نشستم یکی میاد سوال علمیش رو از پسرهای جمع می‌پرسه و میره.
این مورد رو توی اینترنشیپم اصلا ندیدم.
------------

این قضیه رو سر کار من خیلی دیدم. یک نفر میاد تو تیم و می‌دونه  کار من و آقای x یکی هستش تو تیم و همواره سوال‌ها از آقای x پرسیده میشه مگر این که آقای x صریحا بگه که بیاد از من بپرسه و خودش نمی‌دونه.
------------

شماره‌ی استاد رو دانشجوی پسر داشت و من نداشتم. وقتی جلسمون دیر میشد من نمی‌تونستم بهش زنگ بزنم و جلسه رو یادآوری کنم.

------------

تو یه درسی که پروژه رو خانوم/آقا جدا کردن و حتی تحویل‌گیرنده‌ها هم تفکیک جنسیتی بودن نمره دخترها چهل درصد کمتر از پسرها شد. بعد از اعتراض گفتن که خب واقعا پسرها بهتر از شماست کارشون.

------------

استاد/معلم نگاهش رو به طور یکسان بین دختر و پسر تقسیم  نمی‌کنه. یا به دلایل احتمالا مذهبی دخترها رو نگاه نمی‌کنه یا برعکس(که کمتر این رو دیدم) زیاد نگاه می‌کنه.
در هر دو حالت آدم معذب میشه.

------------

وقتی یه دانشجوی خانوم تاک داره، بعضی آدم‌ها سؤالاشون رو از استاد راهنماش می‌پرسن نه از خودش. این مورد برای آقایون خیلی کم دیده شده.

------------

-تی‌ای فلانی شدی چون که جی‌فکتور داره تو انتخاب تی‌ای هاش.

------------

تو باشگاه دانش‌پژوهان حق نداشتیم با آقایان سر یه میز غذا بخوریم(بگم که کلا سه چهار تا دختر بودیم و ۵۰ تا پسر) بعد معلم‌ها هم که آقا بودن سر میز با بچه‌های دیگه میشستن و بیشتر اوقات راجع به مساله‌های ریاضی حرف میزدن.

------------

من اینجایی که اومدم (یه دانشگاه خوب در آمریکا) همون اوایل که تازه اومده بودم بحث با بچه‌ها سر این بود که کیا کجا قبول میشن بعد یکی از پسرها برگشت به من گفت «تو هم که داری نون دایورسیتی (diversity) رو میخوری که الان اینجایی»

------------

- چقدر ایکس جاهای خوبی گرفته.
- چون دختره!

------------

.از برنامه‌هات برای آینده داری میگی به دوستت.
- بابا تو که دختری اونقد برا کسی مهم نیست که کارت خوبه یا نه، تهش از پسره کار و درآمد رو می‌پرسن.

------------
-تو جشنی که از استادها دعوت شده بود صحبت کنن و بخشیش که استاد ها از هم سوال میپرسیدن، سوال یکی از استادای آقا از یه استاد خانم این بود که آشپزی رو بیشتر دوست داری یا درس دادن.
------------
- با واسطه شنیدم که یکی از استاد‌های آقا تفکرش واقعا اینه که چرا دخترها میان دانشگاه؟